Brev:
Et spørgsmål om skemad
27. oktober 2003
Alder:
4 mdr.
Et spørgsmål om skemad
Vores datter bliver snart 4 måneder og vi vil derfor gerne have så megen viden omkring skemad, grød og modermælkserstatning inden vi så småt går i gang, så hun får en blid start.
Mine spørgsmål går derfor på, hvor meget modermælkserstatning hun skal have ved siden af skemad? Jeg har ladet mig fortælle at de max, må få 1 liter dagligt ved siden af, men det kommer vel helt an på hvor meget skemad hun får.
Skal vi prøve os frem med at tilbyde hende noget til aften når vi selv spiser vores aftensmad? Og hvor meget af gangen? Eller skal vi starte med vælling?
Jeg synes det er en jungle at finde rundt, så jeg er en smule forvirret over hvad vi skal gå igang med, eller om det er for tidligt?
Hvad anbefales der? Anbefales det at lave sit egen mos af friske grøntsager, hvilket jeg er tilhænger af?
Et sidste spørgsmål, håber det er til af overskue, men på mange pakker, står der at mange steder er der ikke grund til at koge vandet til børn over 4 måneder? Er det forsvarligt? Jeg vil jo nødig slå vores datters mave ud af kurs, ved ikke at koge vandet.
Indtil videre trives hun fint på MME, sover flot om natten og tager flot på. Kan vi fortsætte med dette, og så vente lidt med skemaden?
Håber det er til at finde rundt i?
Ellers er det en super god brevkasse :-)
Mange hilsner en forvirret mor.